Wednesday, December 22, 2010

Dunia Cinta Penuh Ilusi

Penghujung yang baik petanda untuk sinambungan yang baik juga

Percaya tak bila kita sukakan seseorang apa yang dia lakukan,katakan akan jadi hiburan buat kita bahagia,tapi bila sayang makin pudar kita pasti cari kesilapannya,kata-katanya pastinya jadi sesuatu yang membosankan?Percaya tak?
   Tulah namanya hidup.Kalau kita suka nak hidup semua benda yang ada dalam hidup akan jadi senang dan seronok didepani, kalau tak suka nak hidup semua benda jadi susah dan menyakitkan hati.Betul tak?
  Jadi, saya nak tegaskan kat sini, anda semua kena suka dengan hidup ini.Tak kira apa yang anda buat dalam hidup.Maka hidup anda akan jadi seronok,tenang,bahagia,luar biasa dan hebat sekali.Asyik tak syok saje,apa jadahnya.
  Alah, macam orang tengah bercintalah.Kan waktu bercinta kalau boleh nak hidup lama lagi?Kalau boleh tak nak mati,sebab syok sangat rasanya,best sangat.Tapi kalau tengah putus cinta rasanya nak mati jam tu jugak.
  Pasal tu orang boleh bunuh diri bila frust cinta. Tak ada pulak orang bunuh diri waktu tengah syok bercinta.Kcuali kejadian yang tak ingin kita tengok.Nak dengar?
  Satu hari ada sepasang kekasih sedang bercinta.Mereka ni tengah ada problem, maka bergaduhlah.Gaduh punya gaduh,maka si perempuan ni pun lari(alah,macam cerita-cerita hindustan tu,kan bila tengah gaduh yang perempuan lari-lari)hahaha....
   Sekali tu dia lari ke atas jambatan.Yang lelaki pun ikut dari belakang.Macam-macam ayat keluar nak bagi tenang si perempuan tu tadi.Pujuklah gitu.Akhirnya perempuan tu pun termakanlahdek pujuk,maka mereka berdakapan.
  Kata si lelaki, "hidup ini indah,lama lagi,dunia ni luas.Kenapa kita mesti penuhkan cinta kita dengan kesedihan?"
  Si perempuan masih teresakpesak menangis."Dah la tu,kita bina hidup baru.Kita buka fail baru.hidup cukup menarik sebab adanya persefahaman antara dua insan," kata si lelaki tu lagi.
 Tiba-tiba penghadang jambatan tmpat mereka brsandar tu patah dan kedua-duanya terus jatuh ke dalam sungai,tak timbul-timbul lagi....
  Tengok, cinta memang indah tapi kadang-kadang impian nak hidup lama tak kesampaian.Macam si katak yang sedang bercengkerama di tengah jalan.Tengah syok main hujan, tiba-tiba mati dilenyek kereta.Nak buat macam mana kalau nak jadi gitu.Tapi pokok pangkalnya kalaupun nak padam hujungnya tetap bahagia insya-Allah penghujungnya yang baik.Semoga penghujung yang baik petanda untuk kesinambungan yang baik juga,insya-Allah.




                ni baru betul bercinta cara halal

No comments:

Post a Comment