Saturday, December 25, 2010

Finding Job

Buntunya aku x tau aku nak cari kerja ape yang sesuai untuk aku.Kerja yang tidak perlu umi nak hantar pergi balik.Pendek kata x nak susahkan umi ar..Da la bila waktu sekolah asyik umi je yang kene ambil aku pergi balik sebab kat sekolah aku selalu balik lambat sebab aku dengan member selalu wat study group..xkan sampai la ni aku nak susahkan umi lak..em..ambil lesen kereta lama lagi lak..apa pun aku tetap nak ambil lesen kereta supaya aku x la menyusahkan orang lain..Aku nak berdikari.x perlu mengharapkan sesiapa pun.bak kata pepatah pun brdiri di atas kaki sendiri la...Baru la bagus..Baru la kata insan yang cemerlang gemilang...hahahaha...betul la tu kan....harap2 dapat la kerja yang sesuai dengan aku...dengar2 umi kata kat merlimau tu  yang sebelah farmasi ada jawatan kosong pasal kerja komputer.Aku memang suka sangat mengadap komputer ni...Dari dulu lagi kot aku memang cam ni.Sejak daripada sekolah rendah dulu,kerja2 folio x pernah aku tulis tangan semua aku taip sendiri dalam komputer then print.Baru la nampak kemas...Memang aku selalu nak kerja yang kemas sahaja..Ya Allah harap ada lah peluang aku kerja kat situ.Kalau x pun kerja kat farmasi ke..lagipun bila aku nak sambung belajar nanti aku nak ambil jurusan farmaseutikal.Cita2 aku sebenarnya nak jadi doktor,tapi nampaknya terkubur la coz aku x ambil subjek Biologi..Yang aku ambil subjek lukisan kejuruteraan..kelakarnya..padahal subjek tu subjek yang paling aku benci..em..x pe la..yang penting aku dah study harap2 lulus la subjek aku tu nanti.Penat Bedul,Fariha ajar aku.Terima kasih sahabatku sayang.Agaknya tanpa diaorang memang terlongkop la jawabnya..hahaha...




No comments:

Post a Comment